Mydełko z makiem i olejem

sobota, lipca 27, 2013

Cześć dziewczyny! :)

Dzisiaj parę słów o mydełku z makiem i olejem - zachęcona postem kascysko postanowiłam sama zrobić mój peeling, do którego podchodziłam jak pies do jeża :P Ale w końcu nadszedł ten moment i w spokoju, sobotnim popołudniem postanowiłam poeksperymentować.
Peeling zrobiłam z:
- połowy mydła szarego
- jednej łyżeczki oleju Alterra "Migdały i Papaja"
- jednej dużej łyżki maku
Mydło rozkroiłam nożem na małe kawałeczki (na tarce mi nie pozwolono :D) i rozpuściłam w kąpieli wodnej (do garnka z gorącą wodą, nadal na palniku, położyłam miseczkę z mydłem i mieszałam co jakiś czas, a także wyciągałam i mieszałam mocniej). Kiedy jeszcze miseczka była w garnku wlałam olej oraz mak i wymieszałam wszystko razem. Wyjęłam miskę, poczekałam chwilę aż ostygnie i zaczęłam formować nowy peeling ;> Tak jak w poście kascysko - wsadziłam mazidło opakowane folią do zamrażalki na godzinę - było bardzo twarde i gotowe do testów. Pięknie pachniało olejkiem, na pewno uprzyjemni mi to zdzieranie ;)

[edit] mydełko sprawdzone na nogach, jest świetne! nie wysusza, nogi są ładnie nawilżone :)


Robicie samodzielnie takie peelingi? Czy wolicie gotowce? :)

PS. zapraszam do konkursu! Do wygrania 3 olejki Khadi! KLIK

Zobacz to

40 komentarze

  1. kocham te mydełka z przepisów kascysko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wciągnęłam się w robienie tych mydełek, mam ochotę zrobić jeszcze kilka :D

      Usuń
  2. Czytałam o tym mydełku właśnie u kascysko:) Jeszcze nie robiłam, ale kiedyś na pewno spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. O kurcze,o tym bym nie pomyślała! I mydło tak normalnie się roztapia?;o

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może nie do konsystencji wody, ale na tyle, by można było wszystkie składniki razem ze sobą wymieszać :D wypróbuj :)

      Usuń
    2. w sumie nie jestem fanką peelingów;D wolę szczotkowanie na sucho;D ale może zrobiłabym taki z kawą? podobno ma właściwości antycelulitowe :D

      Usuń
    3. kascysko taki robiła http://kascysko.blogspot.com/2012/08/peeling-kawowy-co-zrobic-by-rodzina-nas.html :)

      Usuń
  4. Wow, ale super pomysł :) Jestem leniwcem i zazwyczaj wybieram gotowe produkty, ale ten przepis mnie niesamowicie zaciekawił, zwłaszcza, że mam wszystkie potrzebne produkty w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładnie wygląda to mydełko, chociaż ja byłabym zbyt leniwa na zrobienie własnego ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿

    Bardzo interesujace ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. zrobiłam wersję kawową, świetna sprawa i mega wydajna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *mega wydajna kulka a nie sprawa :D

      Usuń
    2. :D kawową też zrobię, myślę nad lawendową :D

      Usuń
  8. Dzięki za zaproszenie do konkursu, ale już wczoraj wzięłam udział:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzeba próbować zdobyć wymarzone kosmetyki,dlatego kiedy przeczytałam o konkursie byłam wniebowzięta ;D

      Usuń
  9. Od dawna obiecuję sobie spróbować w końcu zrobić jakieś mydełko, ale jakoś nigdy mi nie po drodze :P

    OdpowiedzUsuń
  10. O kurcze, tego jeszcze nie próbowałam! Uh muszę wypróbować przepis!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Raz próbowałam i jednak wolę zwykły peeling kawowy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy pomysł, może wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  13. świetny pomysł już Męża wygoniłam po szare mydło :)

    Jak mogę zapraszam do siebie na Rozdanie do wygrania kosmetyki z Pharmaceris

    http://blizniaczki09.blogspot.com/2013/07/zapraszam-na-konkurs-z-okazji-ii.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdaj relacje, koniecznie :* ja już zrobiłam drugie mydełko :D

      Usuń
  14. O jejku ale mnie za ciekawiłaś, musi pięknie pachnieć! Chyba coś takiego zrobię niedługo :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam taką kuleczkę w planach, ale chyba zrobię wersję z kawą. Tylko jakoś zabrać się nie mogę wciąż...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też mam w planach wersję z kawą :) zbierz się, taka kuleczka Ci wynagrodzi :D

      Usuń
  16. róeniż zaintrygował mnie przepis kascysko, ale jeszcze nie zdążyłam się za to zabrać :) ale skoro jesteś zadowolona to chyba spróbuję :))

    OdpowiedzUsuń
  17. Jest ekstra! Czuję się skuszona, zapisałam do zakładek i zrobię w wolnym czasie ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja wlasnie sie ostatnio natknelam na przepis na takie mydelko i mam zamiar sobie takie zrobic;))

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajne mydełko :) Bardzo lubię takie sobie robić

    OdpowiedzUsuń
  20. świetnie ci wyszło ; D Fajny pomysł ; D

    OdpowiedzUsuń
  21. Nigdy nie próbowałam, wygląda dość zabawnie, może teraz będę miała więcej wolnego czasu i spróbuję sama zrobić peeling, bo do tej pory jedynie kupne stosowałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. zainspirowałaś mnie!:) chyba sama spróbuje:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie mam cierpliwości do przyrządzania własnych receptur, wolę gotowe

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za wszystkie komentarze :* Staram się na wszystkie odpisywać i zaglądać na Wasze blogi, nie musicie się reklamować :)

Zakaz kopiowania i rozprzestrzeniania zdjęć i tekstów bez zgody autora. Obsługiwane przez usługę Blogger.

Popularne posty

Moja lista blogów

Subscribe